My Pictures

Sunday, February 21, 2010

Percutian Ke Perak

Pada hujung bulan January yang lepas, aku sempat meruangkan masa bersama family bercuti ke negeri Perak. Walaupun dalam keadaan sakit gigi, aku menggagahkan diri untuk pergi demi tidak menghampakan perasaan isteri dan anak aku.

Pada hari Sabtu 30 Januari 2010, aku bangun tidur awal tapi tidur balik sebab sakit gigi tetapi bangun semula pukul 9.00 pagi. Ingatkan dah tak jadi pergi tetapi sakit gigi hilang sedikit. Aku pun suruh la isteri dan anak aku siap.

Tepat je pukul 11.00 pagi, kami pun bertolak. Singgah sebentar di pekan Penaga untuk beli pelampung kat anak aku. Tup tup, tak ada pula. Tak apalah, nak buat macam mana. Kami pun meneruskan perjalanan sehingga ke Caltex R&R Bukit Gantang untuk isi minyak. Selepas itu, kami teruskan perjalanan ke Lost World of Tambun.

Kami tiba di Lost World of Tambun jam 1.20 tengahari. Nak masuk dalam tu pula kena bayaran RM30 seorang untuk dewasa. Nasib baik anak aku tak kena. Bila dah masuk, sebelum salin pakaian, kami cari dulu Locker untuk simpan bag dan barang yang penting. Selepas itu, baru kami mandi.

Tepat jam 6.30 petang kami pun keluar dari Lost World terus ke rumah pakcik di Ipoh.
Selepas bermalam di sana, keesokan hari kami bertolak pulang dari rumah pakcik jam 1.00 petang. Dalam perjalanan pulang ke rumah, kami singgah sebentar di Zoo Taiping.

Sampai di Zoo Taiping jam 3.45 petang. Masuk dalam Zoo pula jam 4.00 petang. Kat dalam, anak aku Faiz punya la seronok nak keretapi. Jam 5.00 petang pula kami keluar dan bertolak pulang ke rumah.

Dalam perjalanan pulang, kami singgah sebentar untuk beli barang keperluan di Carrefour Seberang Jaya. Selepas membeli barang keperluan, kami pun pulang ke rumah di Kuala Muda, Penaga pada jam 10.00 malam.

Sekian saja nukilan perjalanan ke Perak.



0 comments:

Post a Comment

http://fraziff.blogspot.com/ © 2010. Design by :FR